אבחון דידקטי בכיתה א'

כשהילד שלכם נמצא רק בתקופת גן הילדים הוא לא לגמרי מוכיח את כישוריו בתחום הכתיבה, הקריאה ואפילו לא בתחום הדיבור עד הסוף, כי זה עוד מוקדם מדי. כשהילד מגיע לכיתה א' הוא צריך להתמודד עם דברים רבים שאיתם לא התמודד עד היום וזה לא הולך להיות קל. ילדים רבים מתקשים בכיתה א' ברכישת המיומנויות הבסיסיות ביותר, זה טבעי לחלוטין, אבל במקרים מסוימים מתחילים לראות סימנים ללקות למידה.

כשיש סימנים ללקות למידה חייבים לשבת עם הילד ולסייע לו לפני שפונים לביצוע אבחון דידקטי. עם זאת, אבחון דידקטי בכיתה א' זהו לא דבר חריג. ילדים רבים פונים לאבחון ואין זה אומר עליהם שום דבר רע מלבד זה שההורים שלהם רוצים בטובתם ובהצלחתם. הפניה לאבחון לא יכולה להזיק בכלל, היא לא יוצרת שם או מורידה את הביטחון העצמי אלא מעניקה כלים וידע מקצועי שיכול להועיל לילד שלכם גם אם תוצאות האבחון קובעות שלילד אין לקות למידה.

באבחון דידקטי לילדים אתם תקבלו מידע על החולשות והחוזקות של הילד שלכם ותדעו איך לעזור לו על הצד הטוב ביותר כדי שיממש את הפוטנציאל הטמון בו. האבחון הדידקטי יעזור לכם להבין אם הילד שלכם הוא בעל לקות למידה או שמא יש גורמים חיצוניים שמקשים עליהם להתקדם בלימודים. במידה והתגלה שהילד הוא בעל לקות למידה המומחה יעזור לכם להבין את לקות הלמידה ולדעת איך להתגבר עליה. בנוסף לכך הוא יכווין אתכם ואת המוסד החינוכי בכל הקשור לתכנית הלימודים ובמקרה הצורך, כשלא תתקבל תמונת מצב מלאה ומספקת, ימליץ לפנות לאבחון פסיכודידקטי אשר יבחן את מצבו של הילד תוך התמקדות בגורמים נוספים, נפשיים ופנימיים, שלא זוכים להתמקדות באבחון הדידקטי.

פניה לאבחון דידקטי יכולה לעזור לילד שלכם בכיתה א' ובכל גיל אחר, אנא אל תהססו לפנות לאבחון דידקטי. פנו עכשיו למכון אבחון!

כתיבת תגובה