טיפים לתלמידים עם לקויות למידה

בדרך כלל כשחושבים על לקויות למידה חושבים על ילדים קטנים שמתחילים ללמוד בבית ספר יסודי ונתקלים בקשיים רבים. אבל לקויות למידה משפיעות על אנשים בכל גיל, וזה אומר שגם תלמידים בגילאי תיכון וחטיבת ביניים סובלים מקשיים של לקויות למידה והן באות לידי ביטוי בבגרויות. כדי למזער את הנזקים נהוג ללכת לאבחון דידקטי או פסיכודידקטי ולקבל הקלות והתאמות למבחנים כדי שיהיה אפשר לצמצם את הפערים בין התלמידים בעלי לקויות הלמידה לשאר התלמידים. מעבר לכך, ניתן ללמוד מהטיפים שלנו כיצד להתמודד עם קשיים אלו טוב יותר.

  1. החוק הראשון הוא – לפנות לעזרה כשצריך אותה. לא כדאי לחכות שקשיי למידה יעברו מאליהם כי במקרים רבים הם פשוט לא. פנו למכון אבחון מתאים וקבלו עזרה וייעוץ מקצועי על ידי מומחים. בנוסף לכך, גם ביום יום ניתן לקבל עזרה מהורים / מהצוות החינוכי ומחברים כדי להתגבר על קשיים ביום יום.
  2. תכננו נכון את הזמן שלכם. תכנון נכון של זמן עוזר מעולה כדי להתמודד עם משימות, שיעורי בית ועבודות שצריך להגיש. הקדישו זמן ללמידה וגם בזמן הלמידה יש להקדיש זמן להפסקות מסודרות.
  3. למדו מה הדרך הטובה ביותר שבעזרתה אתם לומדים. יש תלמידים שלומדים טוב יותר בקריאה אך יש כאלו שיעדיפו בהאזנה או אפילו באמצעות סרטונים ותמונות. הבנה של מהי הדרך הטובה עבורכם תעזור לכם להתמודד מול חומרים שקשה לכם להבין גם במקצועות אחרים.
  4. מצאו את החוזקות שלהם והקדישו את הזמן שלכם כדי להעצים אותם עוד יותר. כל אחד מתקשה בדברים, אבל אם יש משהו שאתם ממש טובים בו, אל תזניחו אותו. להיפך.
  5. מצאו דברים שעוזרים לכם להתרכז בלימודים. במשך השנה יכולים להיות המון הסחות דעת ודברים אחרים שיקשו עליכם לבצע משימות או להיות עקביים. צרו לעצמכם שגרת לימודים טובה שתכיל את כל מה שאתם צריכים כדי ללמוד כמו שצריך. מוסיקה, סביבה נקיה, חטיפים, לוח זמנים מתאים ועוד הם רק דוגמאות לכך.

תוכלו לקבל טיפים נוספים בקישור הזה

כתיבת תגובה